×

Workshops

In de workshops staan nieuwe kennis en inspiratie voor jou en je team centraal. Ze bestaan uit een gezonde mix van theorie en praktijk. Aan de hand van een door jullie ingebrachte case gaan we samen aan de slag met jullie strategie, merkpositionering, propositie of klantbeleving.

Wat kun je verwachten?

De dag start met een theoretische inleiding waarin verschillende theorieën, modellen en inspirerende voorbeelden worden uitgelicht. Vervolgens gaan we aan de slag met de vertaling naar jullie werkpraktijk. Aan de hand van verschillende creatieve werkvormen behandelen we een actuele case. Aan het einde van de workshop heb je een aantal concrete handvatten waar je de volgende dag meteen mee aan de slag kunt. De workshops vinden plaats bij jouw op locatie. De kosten zijn afhankelijk van het type workshop en het aantal deelnemers.

OGSTM jaarplan

De OGSTM methode is een manier om strategie en plannen te structureren, op één A4. Het wordt vaak gebruikt als jaarplan maar kan ook tussentijds worden ingezet om overzicht, focus en structuur in jouw strategie en plannen te creëren. Het maakt in een oogopslag duidelijk voor iedereen wat de koers is en welk gezamenlijk doel wordt nagestreefd. Aan het einde van de workshop heb je een opzet voor jouw jaarplan of strategie en kun je werken met het OGSTM model.

Merkpositionering

Positioneren gaat om het activeren van je identiteit. Over de vragen wie je nu bent, hoe de klant of de markt je ziet en wie je wilt zijn. Je merk vormt daarmee het DNA van je volledige operatie. Alleen een positionering die intern en extern klopt, is authentiek, geloofwaardig en relevant voor je klanten en medewerkers. Tijdens deze workshop maak je kennis met inspirerende voorbeelden. En leer je waar een goede merkpositionering aan moet voldoen. Aan het einde van de workshop heb je concrete handvatten om jouw positionering te verbeteren.

Propositieontwikkeling

Een goede propositie geeft een duidelijke omschrijving van het product of dienst. En maakt in een oogopslag duidelijk welk probleem van de klant wordt opgelost. Tijdens deze workshop leer je op een gestructureerde manier na te denken over jouw aanbod. Want wat zijn de kenmerken die het product of dienst echt uniek maken, waarmee je meerwaarde voor de klant creëert? Aan het einde van de workshop heb je een klantgerichte propositie waar je de volgende dag gelijk mee aan de slag kunt.

Klantreis in kaart

Voor een uitzonderlijke klantbeleving is het noodzakelijk goed te begrijpen wie je klant is en hoe die zich beweegt tijdens de reis van oriëntatie naar aankoop tot loyaliteit. Deze 'customer journey' verschilt per klant, en een klant kan ook nog eens meerdere reizen in je organisatie maken. Tijdens deze workshop leer je hoe je een klantreis optekent, welke contactmomenten er zijn en hoe je deze in 'moments of truth' kan veranderen. Aan het einde van de workshop heb je de opzet voor een eerste klantreis waar je de volgende dag gelijk mee aan de slag kunt.

Hoe kan ik je helpen?

Contact formulier

Contact